14 Mayıs 2007

Yavaşlatılmış Gösterim

Haftasonumun büyük kısmını çok bilmiş 6 yaşındaki yeğenimle geçirdim. İnsan, 6 yaşındaki bücürükten bakın neler öğreniyor. Bir oyunumuz sırasında Tuna bir maç anlatıyor ve ben de ona yorumlarımla eşlik etmeye çalışıyordum. Bir pozisyonun tekrar gösterilmesi gerektiğini söyledi. Ben de "ağır çekimde tekrar izleyelim öyleyse" şeklindeki yorumumu yaptım. Beni hemen düzeltti: Yani yavaşlatılmış gösterimde izleyelim!
Ben ki "Türkçeyi düzgün kullanalım, aman dikkatli olalım" diye kendimi bildim bileli çırpınır, etrafımdakilerin hatalarını düzeltirken; "ağır çekim" yerine "yavaşlatılmış gösterim "demenin çok daha doğru olduğunu minik yeğenimden öğreniyorum.
Kıssadan hisse: bin bilsen de bir bilene danış!

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 mynameismelis