20 Temmuz 2007

Coca-cola yıktın beni!

Benim için hayatta tek bir "Cola" markası vardır. Elbette Yani alınmasınlar ama nedense Pepsi'ye, Cola Turka'ya vb. içecek grubuna "Cola" diyemiyorum. Cola demişsem tek bir markayı kastediyorum: Coca-Cola. Bir yerde Cola içilecekse ve Coca-Cola yoksa illaki başka bir içecekten yana kullanırım tercihimi.
Cola ile ilgili ürünler de çok ilgi çekici gelir bana hep. Ciddi bir koleksiyoncu olmamakla birlikte alırım üzerinde olan ürünleri. Mesela evlenirken ilk aldığımız mutfak eşyalarının arasında Coca-cola bardakları vardı ki hala colayı onlarla içeriz. Colanın reklamlarını da genellikle beğenirim, yeni bir reklam filmi varsa mutlaka birkaç kez izlerim, web sitesini takip ederim. Sadece ramazan ayında yaptıkları reklamlardan pek hoşlanmam, genellikle başarısız geliyor bana. Ama onun dışında genelde çok çok başarılı buluyorum tüm pazarlama faaliyetlerini. Ancak gelmek istediğim nokta şudur ki Müslüm Gürses'e 'bırrrr' dedirterek beni çok hayal kırıklığına uğrattı sevgili Coca-cola. Hatta sadece beni değil bir çok coca-cola sever ve coca-cola reklamseveri de. Nil, ilk seyrettiğinde, gecenin köründe, SMS göndermiş bana: "Gördün mü colanın reklamını? Korkunç!"
Reklamda ünlü kullanmak tabii ki etkili yöntemlerden biri. Ama coca-cola imajıyla daha örtüşen biri olamaz mıydı bu? Müslüm Gürses, Teoman'ın şarkılarını söylese de, açıkhava konserlerine jiletçi gençliğin tam tersi insan topluluğu gitse de Müslüm Gürses bence Müslüm Gürses'tir. Arabeskte çok iyi olabilir (bu konu hakkında fikir yürütemeyeceğim malesef!) ama bu adamın bir imajı, geçmişi, tarzı var. Coca-cola ile nasıl bağdaştırılmaya çalışılıyor ki? Ha, mesele reklam hakkında konuşturmaksa, son derece başarılı oldular. Genel kanaat reklamın iyisi kötüsü olmaz yönünde olsa da bence reklamın iyisi kötüsü olur! Bu da kötüsü olmuş...




4 yorum:

OiP dedi ki...

Melisçim,
- bııırrrr!!
dedim ben de bu reklama...

Adsız dedi ki...

Ramazan ay� reklamlar�ndan niye ho�lanm�yorsunki. Bence tam tersine �ok g�zel bir reklam. ��nk� bence hem bu reklamla hem brr reklam�la din, dil, ya� ve seviye fark� olmadan herkese hitab etti�ini g�steriyor.

mnim dedi ki...

Muslum Gurses'in imajı ile Cola'nın imajı örtüşmüyor bence. Herkese hitap etmenin yolu Müslüm Gürses'ten geçmemeliydi yani... Tabii o kampanyada farklı ünlüler kullanmışlar, benim gibi düşünenleri başka yerden yakalamak için. Ama diyorum ya bana itici geldi. İticiden öte anlamsız geldi Müslüm Gürses-Cocacola ilişkisi. İnandırıcılıktan uzak geldi, Müslüm Gürses'in evinde deli gibi cola tüketimi olduğunu hiç zannetmiyorum. Ama gerçekten çok konuşuldu reklam, belki de onlar bunu başarılarının kanıtı olarak görüyorlardır.

mnim dedi ki...

niyeyse Müslüm Gürses'e takmışım :) Ramazan ayı reklamlarını neden başarısız buluyorum? Bilmem, anlamsız geliyor iftar sofrasında cola'ya hasret bakışlar..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 mynameismelis