3 Şubat 2008

Herşeyi bilen insanlar...

Bazı insanlar “bidiğini” sanır, hem de herşeyi. Pazarlamayı bilirler, satışı, matematiği, modayı, genetiği, müziği, sanatı, herseyi... Her konu hakkında söyleyecek birşeyler bulur, atar, tutar... Bu insan çeşidi karşısındakini de “saf” sanır ya beni en çok o düşündürür. Başta yüzüne vurursun “bilmediğini”. Anlamaz, işine gelmez. Zaman içinde sen de vazgeçersin, gerek görmezsin; uğraşmak istemezsin. Enteresan bir duygudur bu. Bir yandan için içini yer, konuşma sona ererken “söylesem mi acaba?”lar uçuşur kafanda... Ama sonuçta söylemezsin. O atıp tutarak konuşur, sen bildiğin halde konuşmazsın. Sonunda ne olur? Hiiç. Hele de bu insan türü iş hayatındaysa. O bildiğini sanmaya, sen onun bilmediğini bilmeye, bilmediğini bilmeyenler de onun herşeyi bildiğini sanmaya devam ederler. Hayat akıp gider, senin bildiklerin ile onun bildiğini sandığı şeyler çoğalır. O bir “şey” olur. Sen bir “şey” olamazsın...
Canım mı sıkkın benim bu aralar yoksa?

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Hıncal Uluç'u hatırladım nedense...

Adsız dedi ki...

Ha bide her konuda söyleyecek bişeyinin olması güzel, tıpkı benim olduğu gibi. Her konuyu biliyorum gibi takılmak ise boktan bişey, tıpkı Deniz'in yaptığı gibi. Nihoha

PS: tam terside olabilir emin diilim :)

mnim dedi ki...

en "herşeyi bildiğini sanan" adamlardan biri o herhalde bzim memlekette. Benim de yazarken aklıma geldi kendisi...
Hatta onunla çalışmak da eminim çok sinir bozucudur..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 mynameismelis